BETTY ESKÜVŐI - SZALAGAVATÓ RUHA SZALON


Nem a méret a lényeg! – tippek kis esküvőhöz

 
Különbözőek vagyunk. Ami az egyik ember számára a vágyak netovábbja, az a másiknak szörnyű kellemetlenség lehet. Vannak, akik kislány koruktól az esküvőjüket tervezik és nem is adják alább egy 200 fős, kastélyban tartott lakodalomnál; míg másoknak ettől egészen eltérő az elsődleges fontosságú dolog, például utazásra, lakásvásárlásra vagy -felújításra szeretnék fordítani a nagy lakodalom helyett megspórolt összeget. Olyanok is vannak, akik egyszerűen idegenkednek a túlzott felhajtástól.  Ez a cikk éppen nekik szól.
 
Sok érvet lehet felsorakoztatni a kis esküvő mellett. Szervezése kevesebb stresszel, ráfordított idővel és munkával jár; kevesebbe kerül, meghittebb; a hozzánk legközelebb állók körében ünnepelhetünk; és a kevesebb kötöttséggel járó menetrend miatt van időnk átélni is a történéseket, nem csak úszunk az események árjában. A koronavírus-járvány miatti létszámkorlátozások ugyan jelenleg nem hatályosak, de hatásukra kezdtek újra elterjedni a kis létszámú, jellemzően szabadtéri esküvők, és ez a trend azóta is töretlen.
 
Jó kérdés persze, hogy mi számít kis esküvőnek? Erre nem lehet egyértelmű választ adni. Általában a vendégek nélkül, csak a két tanúval kötött házasság és a maximum 40 fős vendégsereg közötti tartományt értjük alatta.
Egy mini esküvő így akár négyszemélyes is lehet, hiszen egy érvényes házassághoz csupán a házasulandó felek és két tanú megjelenése szükséges a házasságkötő teremben. A házasság megkötése önmagában illetékmentes, de a házasságkötő teremért, az esetleges külső helyszínen, munkaidőn túli közreműködésért fizetni kell, aminek díja településenként különböző, és az önkormányzat hatáskörébe tartozik. Ha a négyszemélyes esküvő mellett döntünk, akkor érdemes azt hétköznapra időzíteni, hiszen hétköznapokon bőséges a választék helyszín, időpont, ruhabérlés, fotós, vagyis gyakorlatilag minden szolgáltató tekintetében.
 
Ám fontos tudni, hogy a kis esküvő nem jelenti azt, hogy kevés tennivalónk lesz. Az első és legfontosabb dolog, hogy időben álljunk neki a szervezésnek és határozzunk meg egy költségkeretet a megvalósításhoz. Először érdemes a létszámról, a meghívottak köréről dönteni, mert ez befolyásolja például a helyszín kiválasztását. Miután utánanéztünk az áraknak, osztottunk, szoroztunk és meghatároztuk, hogy milyen összegből akarjuk kihozni az esküvőt, írjunk részletes feladatlistát a tennivalókról. Jobban át tudjuk tekinteni, ha csoportosítjuk például helyszín, étel-ital, meghívók, ruhák, dekoráció és fotós témakörökre a tennivalókat. Ezek után mérlegelni kell, hogy a szervezést magunk végezzük, vagy esküvőszervezőt bízunk meg a feladattal, utóbbi nyilván jelentősen megemeli a kiadásokat. Tologassuk úgy az egyes kategóriákba tartozó összegeket, hogy lehetőleg ne a minőségen spóroljunk. Adunk ehhez néhány ötletet.
 

 
Számtalan lehetőség van tehát. A legfontosabb, hogy olyan megoldást találjuk, amit a sajátunknak érzünk, ahol leginkább önmagunk tudunk lenni, és amit anyagilag is finanszírozni tudunk. Érdemes szem előtt tartani, hogy a házasság boldogsága nincs összefüggésben a lakodalom méretével, sem az erre fordított pénzösszeggel.